Nauczycielom języków obcych oferujemy udział w metodyczno-dydaktycznych wykładach online dotyczących bieżących tematów w dydaktyce i współczesnych trendów oraz wyzwań w edukacji. Przygotowaliśmy trzy różne wykłady, które skierowane są do nauczycieli języka angielskiego, francuskiego i niemieckiego. Każdy wykład będzie prowadzony w języku obcym przez eksperta/kę z danego kraju. Wszystkie wykłady odbędę się online w dn. 27 września 2024 w godz. 16:00-17:30 (czas trwania 90 minut).
Nauczyciele warszawskich szkół mogą zarejestrować się na zajęcia na stronie Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES).
Zapisy na warsztaty prowadzi WCIES. Więcej informacji oraz rejestracja pod adresem: https://tiny.pl/p00fn30w
Oferujemy następujące warsztaty:
1. JĘZYK ANGIELSKI
Tytuł: Artificial Intelligence and English Language Teaching
Opis warsztatu: Jako nauczyciele zastanawiamy się już nie czy, a w jakim stopniu charakter naszej pracy zmieni się w efekcie zwiększenia roli sztucznej inteligencji w świecie. Istnieje ogólny konsensus, że potrzeba większego zaangażowania narzędzi AI w klasie, choć oczywiście musimy pozostać realistyczni co do trudności, jakie przed nami stawiają oraz nierównego do nich dostępu czy różnego podejścia uczniów do ich używania na lekcjach.
W prezentacji przedstawię najważniejsze informacje z najnowszego raportu British Council na temat sztucznej inteligencji w nauczaniu języka angielskiego z perspektywy nauczycieli anglistów. Określę ich główne nadzieje i lęki oraz stan ich przygotowania do włączania narzędzi AI w klasie. Zaprezentuję najważniejsze implikacje dla dydaktyki języka angielskiego, czy szerzej obcego oraz wybrane narzędzia AI, skupiając się na możliwościach, które oferują.
As teachers, we no longer wonder whether, but to what extent the nature of our work will change as a result of the increasing role of artificial intelligence in the world. There is a general consensus that there is a need for greater involvement of AI tools in the classroom, although of course we must remain realistic about the difficulties they pose and unequal access to them or different approaches of students to their use in lessons.
In my talk, I will present the key takeaways from the latest British Council report on artificial intelligence in teaching English from the perspective of English teachers. I will identify their main hopes and fears as well as their state of preparation for incorporating AI tools in the classroom. I will present the most important implications for English and, more broadly, foreign language teaching, as well as selected AI tools, focusing on the possibilities they offer.
Prowadzący: Bartosz Brzoza
Biogram: Konsultant edukacyjny i egzaminator w British Council Poland. Pracownik Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, gdzie między innymi redaguje czasopismo metodyczne "Języki Obce w Szkole". Absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Anglistyki w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pasjonat dydaktyki języków obcych.
2. JĘZYK FRANCUSKI
Tytuł: Motiver les élèves à travers l’utilisation des nouvelles technologies pour réaliser des projets courts, moyens et longs termes.
Opis warsztatu:
L’objectif de l’atelier est de découvrir des outils numériques afin de réaliser des projets de classe de français qui suivent la démarche pédagogique des manuels et développent la motivation intrinsèque de l’élève. Nous exploreront donc des pistes sur les types de projets, comment les réaliser afin de de réutiliser et de renforcer le matériel travaillé avec la méthode, et avec quels outils. Nous nous pencherons sur des exemples d’activités concrètes à partir des méthodes les plus utilisées en Pologne (Les Loustics et Alex et Zoé pour le primaire, Adomania et Le Mag pour les lycées).
Prowadząca: Pascale Bali
Biogram: Enseignante de français pratique à l’université Adam Mickiewicz à Poznań (depuis 2002) et au CAVILAM à Vichy l’été (depuis 1995). Egalement examinatrice-correctrice du DELF et du DALF ainsi que formatrice d’examinateur-correcteurs DELF-DALF (depuis 2013).
Atelier pédagogique précédent : « motiver la prise de parole en classe de FLE »
3. JĘZYK NIEMIECKI
Tytuł: Künstliche Intelligenz: Der Weg in eine dystopische Zukunft oder ein Begleiter auf dem Weg in die exponentielle Zukunft (des Lernens)?
Opis warsztatu: Seit einiger Zeit wird im Bildungsbereich häufig von Künstlicher Intelligenz gesprochen. Verbunden mit diesem Diskurs sind oft dystopische Vorstellungen. Meist wird im aktuellen Diskurs jedoch nicht klar definiert, was KI eigentlich ist – und was es nicht ist – und häufig wird im Bildungskontext lediglich von den Potenzialen von Learning Analytics und individualisiertem Lernen gesprochen.
Im Vortrag werden die Grundlagen von Künstlicher Intelligenz erläutert, indem geklärt wird, was KI ist und was nicht, sowie ihre Rolle in Learning Analytics und personalisiertem Lernen beleuchtet. Zudem werden weitere Potenziale von KI im Rahmen der digitalen Transformation und des zukunftsorientierten Lernens aufgezeigt.
Abschließend werden Lernideen vorgestellt und es ist Zeit für eine Diskussion.
Prowadząca: Stephanie Wössner
Biogram: Stephanie Wössner ist freiberufliche Beraterin und Referentin für zukunftsorientiertes Lernen mit den Schwerpunkten Extended Reality, Game-based Learning, KI, Design und Futures Thinking, Metaverse. Außerdem ist sie Mitherausgeberin der Zeitschriften on. Lernen in der digitalen Welt und Weiterbildung. Hauptberuflich war sie bis 2019 Fremdsprachenlehrerin und leitet mittlerweile die Stabsstelle Zukunft des Lernens am Landesmedienzentrum Baden-Württemberg.
Weitere Infos: www.steffi-woessner.de und www.petiteprof79.eu
Zapisy na warsztaty prowadzi WCIES. Więcej informacji oraz rejestracja pod adresem: https://tiny.pl/p00fn30w